Partagez | 

Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Aller en bas 
AuteurMessage

Feuille de personnage
Pouvoir: Contrôle des atomes, de leurs neutrons, protons et électrons
Items:
Statut: Célibataire
Kham Akuma
MessageSujet: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Ven 31 Oct - 16:31

[Pardon de cet horrible titre, mais j'ai jamais eu les meilleures idées pour ceux-là xD]

Je me levai, ce matin-là, en sachant qu'aujourd'hui était le jour K. Oui, le jour K, pas le jour J, ce n'était pas une faute de frappe. Pourquoi le jour K? Parce que j'allais parler à Kelly face à face pour la première fois.

Ce n'était pas comme si on ne se connaissait pas du tout, hein. On avait échangé des morceaux de papier quand on se tenait l'un en face de l'autre, et on avait parlé au téléphone, à distance. Les conditions d'activation de son pouvoir étant qu'elle parle à quelqu'un en étant suffisamment près d'eux pour qu'ils puissent l'entendre, le téléphone brisait ce principe et nous permettait donc de discuter à notre guise.

Nous avions convenu d'une date.

Et nous étions maintenant au jour K.

Je m'habillai, sans trop me presser, sachant que nous n'allions pas nous rencontrer pendant la matinée, mais plutôt en début d'après-midi, après le lunch, vers 13h. J'attrapai ensuite mon téléphone ainsi que quelques boîtes de jeux vidéo et quittai ma chambre pour aller grignoter quelque chose en gardant un oeil sur l'heure. M'étant levé tard, la rencontre était quand même assez tôt dans ma journée.

Je finis de manger, jetant un coup d'oeil supplémentaire à l'horloge.

Midi trois.

Better get going.

Je me rendis à la salle de classe que nous avions réservée pour cette journée-là - sous prétexte de 'tutorat' - et j'y entrai. La salle pouvait être verrouillée, ce que nous allions probablement faire lorsque nous allions commencer à discuter. Après tout, si quelqu'un venait à entrer, il serait alors sous l'effet du pouvoir de Kelly, et nous ne voulions pas que ça arrive. Sauf pour moi, of course... mais ça, c'était prévu.

Une fois dans la classe, j'observai les alentours. Desks, desks, desks again... J'en déplaçai quelques-uns afin de pouvoir nous créer un petit coin tranquille où je fis apparaître un meuble, sur lequel je fis apparaître une télévision, que je branchai dans le mur. So far, rien de bien spécial.

Puis, je fermai les yeux et me concentrai. Ça, c'était la raison pour laquelle j'étais venu en avance. Ça allait me prendre beaucoup plus de temps, créer ça, que de créer le reste. J'avais déjà fait des télévisions, et j'avais aussi déjà fait des meubles. Mais une console de jeux vidéo, c'était la première fois que j'en faisais une. Bien sûr, j'avais pris soin, la veille, d'aller dans une boutique de jeux vidéo afin d'analyser discrètement une console tout en faisant semblant d'observer les jeux, comme si je voulais en acheter un, mais quand même, c'était pas la chose la plus facile à refaire.

Quarante-huit minutes plus tard, je réussis à finir la console. Je la branchai afin de la tester, souriant lorsque mes jeux fonctionnèrent parfaitement dessus. Good. Je l'éteignis, ainsi que la télévision, puis je m'assis sur un bureau, jetant un coup d'oeil à l'heure.

Midi cinquante-cinq.

Did it in time.

Il ne me restait plus qu'à attendre Kelly.
Revenir en haut Aller en bas
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Dim 2 Nov - 19:14

Kelly woke up abruptly. Her sleep was straight, without dreams but she was used to be woken up this way as far as she recalled. Exhaling deeply she put her forearm on her eyes and quietly enjoyed this new day far away from her past daily life. It wasn't necessary to check the clock, she knew it was early, which meant she had the whole morning before meeting with Kham.

The day finally arrived, quicker than she thought. But they reached that point where it was ridiculous to just postpone indefinitely the inevitable. Talking through phone and letters was nice, she had been able to know the true Kham this way, and while they could be paper friends for the rest of their life, being real friends meant seeing each other face to face from time to time and doing things together.

She slowly sat up and looked at her bag on her desk. It was like going to class. She had postponed it day after day, still not able to be confident enough to face a tiny room full of students ready to talk to her. Lecture halls were good, not small classes. She sighed, knowing that she wouldn’t be able to achieve her dreams if she kept doing that. But one step at a time. Today she knew she’ll have to face her power once again. And once in a day was a good number that she didn’t want to go beyond, so no going outside today. No futile risks.

She spent the morning doing what she was used too: silent activities, reading and stretching. She was doing a headstand when her stomach growled. 12:11. It couldn’t be helped. She reached for a piece of paper on her desk, put it in her small fabric bag then headed to the dining hall, where meals were served by fairies. One of the small creatures spotted her and flew in her direction, and Kelly put a finger on her lips, preventing the fairy not to talk to her. The little lady nodded and Kelly showed her the piece of paper: “A chicken sandwich, please =)”. She nodded once again and then disappeared. The fair folk that worked at the academy knew this pink-haired girl who couldn’t engage in any conversation now. Kelly didn’t know how things ended up this way but she suspected the fairy that attacked her in the park was truly nice enough to have remorse and do something to make up for the incident.

Kelly put up her prettiest smile while receiving her sandwich - since she wasn’t even able to say thank you -, and left the dining hall right away. She ate it while taking her time to go to the classroom. The closest she got, the tensest her body was. She felt excitation starting to pulse, apprehension too. The kind of feelings scientists get when they know they are closed to make a great invention. Because she would be able to exactly see the direction to which she could transform others. She would be able to see the change. Strangely, she wasn’t afraid, even though she had prepared herself for the worst. Rejection, for example, would be the most probable outcome. She shortly thought about that letter she received a few days ago. Maybe Kham will react like that guy, maybe he won’t want to meet with her again. She wasn’t even sad about it, because she’s already persuaded herself that it would be normal.

She stopped in front of the classroom. 12:58. Enough with this suspense. She opened the door and saw him instantly. She had so many questions, she wanted so badly to say “sorry”, but thought that any of those things will change whatever will happen in the next few minutes. It was better to throw the ticking bomb now. She hadn’t even realized that she had closed the door and hadn’t make any movement.

- Kham… Hi...

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Lun 3 Nov - 23:53

Presque treize heures. Encore quelques minutes.

J'étais assis sur le bord de la fenêtre à regarder dehors, pensif, quand j'entendis la porte s'ouvrir. Je me retournai, souriant en voyant Kelly. Elle semblait presque effrayée... peut-être pas selon son expression, mais ses yeux me disaient tout.

- Kham… Hi...

Je lui souris un peu plus, heureux d'entendre sa voix tout en étant en sa présence. Comme je ne me sentais pas plus agressif ou quoi que ce soit, je lui répondis.

- Hey, Kelly. How you doing?

Je ne sentis pas de changement. Déjà, parce que je n'étais pas supposé en sentir, alors je ne me posai pas de questions. Ensuite, parce que - et ça je l'ignorais alors - le changement qui s'était produit n'était pas majeur. Je n'avais pas vraiment d'amis, alors j'ignorais que j'étais loyal envers eux et prêt à bien des choses pour les aider. J'ignorais également que le pouvoir de Kelly me rendait encore plus loyal que je ne l'étais déjà, me poussant, en sa présence, à faire tout - je dis bien TOUT - en mon pouvoir pour les aider et les rendre heureux.

Jusque-là, rien ne me permettait de connaître le changement. Je ne me sentais pas vraiment différent de l'habitude, je n'avais pas d'émotions inconnues dans mon coeur or whatever, et je n'étais certes pas agressif envers Kelly all of a sudden, which would've sucked.

- I... I can't really see what's different with me... then again I'm not supposed to be able to, right? Do you feel that anything's different?

Je me dirigeai vers la porte pour la verrouiller, lui souriant avant de retourner à mon bord de fenêtre, m'y asseyant et l'invitant à m'y rejoindre, puisque la fenêtre était très large et pouvait facilement nous accueillir tous les deux.

- Better lock that door... it would be bad if someone walked by and heard your voice while being near you, yeah? Anyway, come and sit. Just tell me if I'm doing something different than usual, okay? Just so I can know what it is.

J'eus un petit rire.

- I'm seriously starting to think that I'm naturally too lazy to change much, however. You said that your power always does it, right? Changing people's personalities... So that means something about me changed for sure. Can't know what it is though...
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mer 5 Nov - 0:13

- Hey, Kelly. How you doing?

And suddenly, she breathed again. A person who didn’t know who she was would have seen her like she was completely irrational. What could have happened huh?  He did not try to struggle her all of a sudden, or, thinking more positive, he didn’t either suddenly want to cancel their meeting and run away from her.

Nope. He seemed so normal, with a huge smile on his face, like he was… really happy. She expected anything but that, so didn’t know how to react.

- I... I can't really see what's different with me... then again I'm not supposed to be able to, right? Do you feel that anything's different?

She shook her head. She didn’t feel anything different, well, at least, her power didn’t make him do crazy things, for now, like a complete shift in his personality or a need to bother her or a need to lock her and keep her confined, among other things. It was almost too good to be true.

Not realizing she was still silent, she watched him lock the door with suspicious eyes and going back to the window.

- Better lock that door... it would be bad if someone walked by and heard your voice while being near you, yeah? Anyway, come and sit. Just tell me if I'm doing something different than usual, okay? Just so I can know what it is.

He was right. One experiment a day was enough for her health. Finally she moved and came to sit at the window, pushing away bad thoughts about how it could be easy to make her power stop by just pushing her through the window – but it wasn’t realistic, Kham was able to do more than that if he wanted to right? Strangely, looking outside helped her feeling more comfortable – maybe because she felt like it’d been a long time since she didn’t feel and breathe the outside air.

- I'm seriously starting to think that I'm naturally too lazy to change much, however. You said that your power always does it, right? Changing people's personalities... So that means something about me changed for sure. Can't know what it is though…

She chuckled and decided to finally speak. Her spell has been cast so...

- Most of the time… People don’t feel their change as a change. It’s hard to explain but my father once told me that the way he was felt normal and that his past-self was like a long-time memory that was slowly disappearing…. I guess it’s easier to figure that change when I inverse personalities. But…

She looked at him intensely, with mixed feeling of curiosity and apprehension.

- I don’t feel like it’s the case for you. What can I have done…? Is it ok if I ask you the same questions I’ve already asked you? To see if your answers change…

She reached her small bag and took a dust storm colored notebook with delicate China rose lines representing flowers. Her diary.

- Let’s see… Um… What’s your next step in life? Would you be able to lose your power for someone? To what extent are you a forgiving person? Oh… Oh, sorry, that’s a lot of questions to start with. It’s fine if you don’t want to answer them all right now.

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mer 5 Nov - 0:40

[Ouais justement, c'est ce qui serait arrivé, du coup j'ai décidé que, si on veut continuer le rp, il serait plus pratique que Kham ne s'endorme pas n'importe où xD Il dort déjà dans les arbres et au milieu des jardins, quand même xD]

J'inclinai la tête sur le côté un peu, écoutant Kelly parler. J'avais blablaté un peu trop pendant qu'elle gardait le silence, alors c'était à son tour de parler, de s'exprimer.

- Most of the time… People don’t feel their change as a change. It’s hard to explain but my father once told me that the way he was felt normal and that his past-self was like a long-time memory that was slowly disappearing…. I guess it’s easier to figure that change when I inverse personalities. But…

Je sentis son regard posé sur moi. J'étais incapable de déchiffrer son expression exacte, mais je sentais qu'il y avait un mélange de positif et de négatif. Je n'avais pas l'air d'avoir changé. C'était positif. Mais qu'est-ce qui avait changé? On l'ignorait encore, et il y avait des chances que ça soit négatif...

- I don’t feel like it’s the case for you. What can I have done…? Is it ok if I ask you the same questions I’ve already asked you? To see if your answers change…
- I don't mind, you can ask. Maybe we'll be able to nail what changed if you do so.

Je l'observai sortir un journal de son sac avant de l'ouvrir et de soudain se mettre à me poser des questions.

- Let’s see… Um… What’s your next step in life? Would you be able to lose your power for someone? To what extent are you a forgiving person? Oh… Oh, sorry, that’s a lot of questions to start with. It’s fine if you don’t want to answer them all right now.

J'éclatai de rire, utilisant ma mémoire à court terme pour me rappeler de toutes les questions posées une à la suite de l'autre.

- I'm okay, I'll answer these. Next step in life... is to make people smile. I'm not very ambitious, as you know, so this would be plenty to make me happy. I... you know what? I think I would lose my power for someone. Of course, it would only be for a friend, but if it can make that friend happy, sure. And I'm only a forgiving person towards my friends.

Je ne me rendais pas compte que les deux dernières réponses étaient différentes d'avant. Les deux concernaient 'faire quelque chose pour quelqu'un', que ce soit perdre mon pouvoir ou pardonner. Mais dans les deux cas, alors qu'avant c'était du cas-par-cas même parmi ceux que je considérais comme étant des amis, cette fois-ci, je me sentais prêt à tout pour ceux à qui je tenais. Bien sûr, je ne m'en rendais pas compte, étant sous l'effet du pouvoir de Kelly.

- Not sure if that helps, though. I can't remember what I answered to these last time...
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mar 25 Nov - 0:39

That curiosity of her was huge. She usually didn’t have problems to deal with it though. Kelly had an extraordinary self-control regarding that aspect, but it was like keeping a beast in its cage: once released from it, it became difficult to stop it. That’s why she didn’t think before asking all those questions together. She understood after speaking that she hadn’t used enough sensitivity, but Kham didn’t seem to be bothered by it, since he laughed.

- I'm okay, I'll answer these. Next step in life... is to make people smile. I'm not very ambitious, as you know, so this would be plenty to make me happy. I... you know what? I think I would lose my power for someone. Of course, it would only be for a friend, but if it can make that friend happy, sure. And I'm only a forgiving person towards my friends. Not sure if that helps, though. I can't remember what I answered to these last time...

That time, after they talked, she wrote their whole conversation in her diary, just the basics, questions and answers. Because she knew it had to be precise, confusion and doubts weren’t an option here. She was then listening to his actual answers while following thoroughly what she wrote about his previous ones. And something was wrong. She didn’t even need her diary to notice the first thing, probably because she had thought that they were so different when it came to lose one’s power. So she couldn’t help but react quickly and intensively:

- You can’t lose your power for someone!! You can’t… It helped you survive when you needed it the most!

Okay. Last time that wasn’t exactly his answer. He could, if it was for someone precious enough to him. But from what she understood, that person must have been really really precious. So she overstated it a bit, when she said that he couldn’t, but it was almost the same for her. For her, who wouldn’t even think twice before answering yes, he was attached to his power, and for good reasons.

She suddenly looked at the ground through the window. Thoughts were dancing in her head. Stupid ones, probably too impulsive, and then one coherent thought appeared. It was still a blur, she didn’t know exactly why and what would be the purpose – because she wouldn’t be able to compare it – but she felt like asking.

- Kham… Am I… a friend? To what extend would you be able to go for me?

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mar 25 Nov - 1:17

[C'est good, anyway en ce moment j'ai comme légèrement coupé un bout de mon doigt (rien de très grave, c'est juste une plaie ouverte qui a saigné beaucoup mais elle est croûtée maintenant, alors tout est bon) alors, du coup, c'est plus dur de taper à l'ordinateur (déjà essayé de ne pas du tout utiliser ton index gauche? xD). Alors le délai me va, anyway, tu prends le temps que tu peux hein Smile]

J'avais répondu à ses questions au meilleur de mes connaissances actuelles sur moi-même. Je ne pouvais par contre pas voir une différence entre le moi de maintenant et le moi d'avant, étant sous l'emprise de son pouvoir, alors j'eus un petit mouvement de surprise quand elle s'exprima soudain avec beaucoup d'intensité:

- You can’t lose your power for someone!! You can’t… It helped you survive when you needed it the most!

Je penchai la tête sur le côté, fronçant les sourcils. Riiight... maintenant qu'elle le disait, ça me rappelait quelque chose.

- You're right... I did say that, didn't I? Seems like that's something that changed, then... power or friends, and now, friends prevail...

Je l'observai alors qu'elle semblait pensive, perdue dans ses pensées. Je la laissai penser autant qu'elle le voulait; je n'étais pas pressé.

- Kham… Am I… a friend? To what extent would you be able to go for me?

Je pris mon temps pour répondre à la question, respirant profondément, me laissant basculer un peu vers l'arrière, m'appuyant contre le rebord vertical de la fenêtre. Kelly... une amie? Bien sûr. C'était ma réponse immédiate. Mon habituel moi aurait-il dit la même chose? Aucune idée. Quant à ce que je ferais pour elle...

- You're a friend, Kelly, and I would go to any extent to make you happy.

C'était ma réponse, impulsive mais réfléchie à la fois. J'ignorais ce que mon moi normal dirait, mais sur le moment, c'était ce qui me semblait le plus vrai, le plus... honnête avec moi-même.

Peut-être était-ce parce que je n'avais pas d'ambition pour moi-même que je cherchais désormais à utiliser mon peu d'ambition pour faire sourire les autres et les rendre heureux. Peut-être était-ce parce que mes mains avaient goûté le sang de nombreuses fois et mes yeux, vu la mort trop souvent, que je voulais désormais voir les sourires et ressentir le bonheur des autres. Quoi qu'il en soit, le moi défini par le pouvoir de Kelly n'était pas si différent de mon moi habituel. Il était simplement prêt à tout pour ses amis, alors qu'avant, ceci n'aurait été applicable qu'à son être aimé.

- I don't know what the usual me would say... but that's what the me now is saying. That's what I think right now. I'm not sure it would be that different usually though, right? Unless I'm just being an idiot and not seeing how much I changed...
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mar 2 Déc - 20:07

[Arf, désolée pour ton doigt ^^']

Kelly was thinking intensely. Making conclusions about what just happened, keeping them in her memory for later, because she’ll have to write those down. Not now though, because she didn’t want to make Kham feel like a guinea pig any more than it should be. So she could actually make people more easily give up on a thing they are attached, even if that thing meant a lot to them.

- You're right... I did say that, didn't I? Seems like that's something that changed, then... power or friends, and now, friends prevail...

She still had a lot going around in her head, but wanted to ask one question… which turned out to be two. Quite a tough question. She was starting to think that she was skilled to ask those kind of questions… Not the hard ones that need logic and make your brain works as if it was a plane starting to take off, but the ones needing introspection and self-reflection. She watched quietly as Kham went into those mechanisms.

- You're a friend, Kelly, and I would go to any extent to make you happy.

She sighed, not knowing herself how to interpret her reaction.

- I don't know what the usual me would say... but that's what the me now is saying. That's what I think right now. I'm not sure it would be that different usually though, right? Unless I'm just being an idiot and not seeing how much I changed...

His words made her stop thinking. Just a minute.

- You’re far from being an idiot Kham. Unless you went through traumas, it’s normal not to know how much you changed. I mean… For example… I can’t tell how much I’ve changed since I was 8. I've changed for sure, but right now I don’t know how. I could, but that’ll take time and I’m not even sure I want to know that… My power just quickened up the process that’s all.

That said she went back to her thoughts and decided to speak them out loud.

- Okay so… Oh, just so you know you’re not a forgiving type either. Well at least, it’s not because someone’s your friend that you will forgive this person easily. So you’re completely right when you said that friends prevail… I’m not sure but I feel like you’re more…. Devoted? Kind of.

Fear went through her eyes. If she was right it could be quite dangerous, not for others, but for himself. Now that he was willing to lose his power, she was afraid to ask what kind of extent he meant by “any extent to make you happy”. Could he… for example… Die for his friends? Risk his life without hesitation? And she was the monster who had made him like that…. She reassured herself thinking this situation wouldn’t happen very often, hopefully. She had to be next to him first of all and in a dangerous situation.

She sighed and let herself slide against the wall, next to the window, to the ground where she sit, elbows on knees.

- I’m sorry… How do you feel right now?

You can hate me. Well, best part is you didn’t change much, I didn’t make you go crazy…

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mar 2 Déc - 22:36

Le changement était là. Timide, on aurait dit, mais il était bien présent. Je ne m'en rendais pas vraiment compte, toutefois. C'était probablement un des effets du pouvoir de Kelly; le changement dans ma personnalité était loin d'être évident pour moi. Suffisamment pour que je me sente un peu stupide d'être incapable de m'en rendre compte.

Mais Kelly n'était pas du même avis.

- You’re far from being an idiot Kham. Unless you went through traumas, it’s normal not to know how much you changed. I mean… For example… I can’t tell how much I’ve changed since I was 8. I've changed for sure, but right now I don’t know how. I could, but that’ll take time and I’m not even sure I want to know that… My power just quickened up the process that’s all.

Je hochai la tête pensivement. Alors son pouvoir changeait les gens... et faisait comme si ce qu'ils étaient habituellement était loin dans le passé. Assez pour que le changement soit inconscient et que la personne ne sache pas combien elle était différente.

- Okay so… Oh, just so you know you’re not a forgiving type either. Well at least, it’s not because someone’s your friend that you will forgive this person easily. So you’re completely right when you said that friends prevail… I’m not sure but I feel like you’re more…. Devoted? Kind of.

Je penchai la tête sur le côté. Alors je ne pardonnais habituellement pas si facilement... Devoted. Le mot sonnait juste. Je la regardai bouger, changeant de place, se laissant glisser au sol près de la fenêtre. Je haussai un sourcil. Elle semblait... inquiète? Non, pas inquiète... bothered. By something I didn't know of...

- I’m sorry… How do you feel right now?

Je fronçai les sourcils, me roulant en boule sur le bord de la fenêtre.

- I feel good. Why? Am I supposed to feel bad or something?

Je lui jetai un coup d'oeil depuis mon perchoir.

- I mean... it could've been plenty worse than that, right? The changes, I mean. They could've been stronger. Being devoted to my friends... I guess it's not a bad thing, right? It's not like I have a lot of friends anyway.

J'eus un petit rire.

- Moreover, I know I'm powerful enough to defend my friends no matter what sort of trouble happens to them... physical danger, I mean. I would give up this power to make a friend live, but I know I can't get rid of it anyway, so that's not really a point here. What I mean is... if I need to help my friends, I know I can do it. I think that's also why I don't mind it.
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Ven 30 Jan - 21:12

[Bon c'est pas terrible et court - la reprise joue - mais je voulais recommencer sans trop perdre de temps]

She wanted to make the pressure go away, so she just sighed and let herself sit down. Then she apologized because of what she made people go through, and ask Kham how he felt, which was more to see if he hated her than to know about his current medical state.

- I feel good. Why? Am I supposed to feel bad or something?

- Not really…

- I mean... it could've been plenty worse than that, right? The changes, I mean. They could've been stronger. Being devoted to my friends... I guess it's not a bad thing, right? It's not like I have a lot of friends anyway. (…) Moreover, I know I'm powerful enough to defend my friends no matter what sort of trouble happens to them... physical danger, I mean. I would give up this power to make a friend live, but I know I can't get rid of it anyway, so that's not really a point here. What I mean is... if I need to help my friends, I know I can do it. I think that's also why I don't mind it.

He was right. Totally right. For once, everything just went smoothly. No shouts, no cries, no bad ideas, no bad feelings. Couldn’t she be optimistic? She really had to work on that. But she still felt like some weight on her heart disappeared.

- You’re so right. I know I… I’m glad that everything went quite well for once, it gives me a break somehow.

She passed her fingers through her hair, trying to find the words to be honest. It wasn’t as easy as it was on the phone.

- Hm… I’m not afraid that you’re going to lose your power, not anymore. I don’t think this kind of situation would happen where you’ll take that decision and then regret it back to your “true-self”, because… Because. You changed, yeah, but not enough to impact much this situation. Huh, am I clear on this one?... I’m just still not satisfied because I don’t want you to go to extremes. What if you die for a friend? I don’t want you to choose death because of what I did!

She breathed slowly.

- Anyway, sorry for that. It’s not going to happen today, hopefully, maybe it’s never going to happen. I’m… preparing myself for the worse, that’s all…

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Ven 30 Jan - 22:42

[C'est good, prends ton temps! Et puis, les petites réponses, ça se fait plus vite et plus facilement ^^]

Je lui expliquai mes raisons de rester calme avec un sourire, observant sa réaction.

- You’re so right. I know I… I’m glad that everything went quite well for once, it gives me a break somehow. [...] Hm… I’m not afraid that you’re going to lose your power, not anymore. I don’t think this kind of situation would happen where you’ll take that decision and then regret it back to your “true-self”, because… Because. You changed, yeah, but not enough to impact much this situation. Huh, am I clear on this one?... I’m just still not satisfied because I don’t want you to go to extremes. What if you die for a friend? I don’t want you to choose death because of what I did!

Je haussai les sourcils avec un petit rire. Elle avait décidément le don de dramatiser. Enfin, je pouvais comprendre pourquoi, mais elle voyait bien que ça ne m'affectait pas autant qu'elle le craignait.

- Anyway, sorry for that. It’s not going to happen today, hopefully, maybe it’s never going to happen. I’m… preparing myself for the worse, that’s all…

Je descendis de mon perchoir pour m'asseoir près d'elle, déposant doucement une main sur son épaule.

- I know you have reasons to be preparing for the worst, but... I don't know if this is going to help, but I don't really have many friends to begin with. There's you and one other person whom I haven't seen in... forever. So I don't think there's any need to worry about this.

Je n'avais pas assez d'amis pour que ça ait de grandes chances d'arriver.

- Moreover, this change doesn't stay forever, right? So, when I'm by myself, it won't happen, and when I'm with you, you're there to remind me not to do it.

Je lui souris avant de faire apparaître une délicate rose en diamant que je lui offris.

- So, do not fear. Nothing bad will happen.
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Dim 1 Fév - 4:34

This was so different with Kham.

At first, she was afraid to turn him to someone unrecognizable. But he didn’t change much. Maybe he was now the best fried anyone could have. Then, she was afraid that he hated her, because she thought changing wasn’t very pleasant – and she wasn’t really wrong, after all, he did feel like an idiot. But he didn’t mind being who he was right now. Maybe he even was the most relaxed person she’d ever known. And then she was afraid of the consequences. The unseen ones. She was thinking of just hypothetic circumstances, normally nothing to be afraid of in the present, unless you’re in a Final Destination movie. Dramatic ones, could happen, with a slight, slight chance. She knew she was been paranoid, but she was so used to crazy situations – sometimes beyond imagination. She tried to put it into words, sensed him sitting down beside her and felt a hand on her shoulder, which had the exact opposite effect. She felt a tiny ball of fear piercing somewhere, near her heart and quickly put her hand on his and tightened softly. She didn’t reject him but didn’t let him go, fighting her inner demons.

He’s not… He’s not going to hit me… He’s not…

- I know you have reasons to be preparing for the worst, but... I don't know if this is going to help, but I don't really have many friends to begin with. There's you and one other person whom I haven't seen in... forever. So I don't think there's any need to worry about this. Moreover, this change doesn't stay forever, right? So, when I'm by myself, it won't happen, and when I'm with you, you're there to remind me not to do it.

She was genuinely surprised by his last words.

- That’s right…

She was there too. She never thought she could intervene, in one way or another. She never thought it was possible to reason with someone she changed, but, strangely, she believed it was possible with Kham.
A rose appeared in his hands. Pure and translucent. Her gaze grew wider as he offered it to her.

- So, do not fear. Nothing bad will happen.

With extreme delicacy she took the rose, turning it slowly in her fingers.

- Oh wow… No… Don’t tell me it’s… diamond?

And with that, her attention focused on this simple rose. Her fears diminish rapidly into the shadows.

- No way!!! Can I throw it?

Too quick to realize that she was suggesting something extremely upsetting. But she just wanted to verify if it was really as hard as a diamond could be…

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Dim 1 Fév - 5:56

[La disparition du texte en italique pour Kham était un accident, mais on va faire comme si c'était volontaire et on va laisser ça comme ça xD]

Je sentis sa main se poser sur la mienne et se resserrer doucement dessus quand je touchai son épaule. J'ignorais la cause exacte de sa peur, mais je la laissai faire et je lui expliquai simplement mes raisons de rester calme par rapport au changement, souriant quand elle resta surprise.

- Yep, that's right. You'll be there.

Je fis ensuite apparaître une rose en diamant, que je lui offris avec un sourire, observant sa réaction quand elle la prit.

- Oh wow… No… Don’t tell me it’s… diamond?
- Yep, it's diamond. My power allows me to do that.

J'éclatai de rire.

- Sure you can, if you want, but hardness is not the same as resistance to breaking. Diamond is resistant to scratching, but it can crack or break quite easily. Think of it as glass, for example. You can't scratch glass with your nails, but you can break it with a fist.

Je fis ensuite apparaître une autre rose, mais en caoutchouc.

- And while I can scratch rubber quite easily with a fingernail, if I throw it...

Je lançai la rose contre le mur, la regardant rebondir.

- It just bounces off without being too hurt by it.

Je fis disparaître la rose de rubber et souris à Kelly, une lueur amusée dans les yeux.

- But if you really want to try throwing it, sure. I can make another one appear and I can make the parts of the thrown one disappear so that nobody hurts themselves on broken diamond. I've never actually tried throwing a diamond rose. I'd be curious to see just how shattered it'd become.
Invité
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Lun 16 Fév - 21:37

Kham changed her perspective. At least until something bad happens again. But for now she was caught in the present, amazed by the diamond rose in her hand, that appeared – “human-sightly” speaking – from nowhere.

He laughed.

- Sure you can, if you want, but hardness is not the same as resistance to breaking. Diamond is resistant to scratching, but it can crack or break quite easily. Think of it as glass, for example. You can't scratch glass with your nails, but you can break it with a fist.

She watched him while he made another rose appeared trying to explain the difference between hardness and resistance.

- And while I can scratch rubber quite easily with a fingernail, if I throw it... (…) It just bounces off without being too hurt by it.

And her expression gradually shifted from excitement to meh.

- But if you really want to try throwing it, sure. I can make another one appear and I can make the parts of the thrown one disappear so that nobody hurts themselves on broken diamond. I've never actually tried throwing a diamond rose. I'd be curious to see just how shattered it'd become.

She looked again at the rose, less tempted by her little experiment.

- Nah. It’s not funny anymore. I thought it wasn’t going to break. Just wanted to see how hard to was – I heard that it was kind of a test to differentiate diamond from crystal. My bad. I didn’t know the difference… But if it’s actually going to break, then there’s no point in doing it. I know you can easily make another one but this new one won’t have the same feelings you put in the process of creating this one right? Somehow… This is art. It’s unique. I don’t want to spoil it.

She smiled, an innocent smile. The smile of a girl who’ll treasure anything she was given. Unconsciously, she reached the necklace she was wearing, stones shaped as fangs, this one also had meanings she didn’t want to forget.

- Oh by the way! You were supposed to show me a video game right?

Feuille de personnage
Items:
Kham Akuma
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   Mar 17 Fév - 0:48

Kelly me faisait bien rire. Elle avait des réactions amusantes, rafraîchissantes. J'étais tellement habitué aux éléments du tableau périodique que j'oubliais souvent que la plupart des personnes ignoraient bien des choses par rapport aux éléments plus rares ou plus "légendaires" comme le diamant. Kelly, par exemple, semblait confondre la dureté avec la résistance, alors je lui expliquai la différence rapidement avant de lui donner le choix de poursuivre son expérimentation ou non.

- Nah. It’s not funny anymore. I thought it wasn’t going to break. Just wanted to see how hard to was – I heard that it was kind of a test to differentiate diamond from crystal. My bad. I didn’t know the difference… But if it’s actually going to break, then there’s no point in doing it. I know you can easily make another one but this new one won’t have the same feelings you put in the process of creating this one right? Somehow… This is art. It’s unique. I don’t want to spoil it.

Je lui souris avec un hochement de tête, comprenant sa réaction et son désir de garder la rose telle quelle.

- I know what you mean. It might be a test, though I haven't really heard about it. Maybe it's the way they break. Diamonds are very solid, yes, but their structure is... it's very particular and very... straight, I'd say. Their atoms are placed in such a way that if something manages to get in a particular angle, the diamond won't be nearly as hard as it usually seems to be.

J'eus un petit rire amusé en me rendant compte que j'étais en train de geeker au possible.

- Anyway. Basically, diamonds aren't unbreakable, despite the fact that they're very hard.
- Oh by the way! You were supposed to show me a video game right?

Je souris un peu plus avant de pointer la télévision, la console et les jeux.

- Yep! I brought all of these so I can show them to you and so you can try 'em out ~

Je lui montrai chacun des jeux.

- This is an adventure game where you really explore things and discover secrets. This one is actually a bit violent, but all games are nowadays... This one here has very beautiful graphics but it's made to be scary.

Je lui expliquai chaque jeu, juste au cas où elle n'en aurait pas entendu parler, puis je déposai les boîtes devant elle.

- What do you feel like discovering first? We'll start a new game, because this is a new console I've made just earlier today with a new hard drive in it, so there's nothing on it.
Contenu sponsorisé
MessageSujet: Re: Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]   

Le changement, c'est pour les personnes motivées [PV Kelly]

Voir le sujet précédent Voir le sujet suivant Revenir en haut 
Page 1 sur 1